Kruhový trénink

Kruhový trénink je moderním způsobem jak shodit nadbytečná kila, zformovat postavu a hlavně získat svalovou sílu. Není to však cvičení vhodné pro úplné začátečníky. Po dvou měsících posilování mohou cvičit už všichni, bez omezení.

Možná jste už o něm slyšeli, anebo je to pro vás úplná novinka, každopádně v poslední době kruhový trénink vládne světem a získává oblibu u všech těch, jež potřebují shodit nějaká ta nadbytečná kila a především chtějí zformovat vlastní postavu. Kruhový trénink je prostě forma cvičení, sestavená tak, aby člověk získal svalovou sílu a spolu s ní i vytrvalost a zejména pak došlo ke spalování tuků a to všude na těle. Nejedná se však o cvičení pro začátečníky, nejprve je nutné se minimálně dva měsíce intenzivně věnovat posilování a poté bez obtíží přejít na kruhový trénink, který dá tělu zabrat v kladném slova smyslu.

Jaký je princip kruhového tréninku?

Kruhový trénink znamená, že je dostatečná pozornost věnována všem partiím lidského těla, lépe řečeno – těm svalovým. A samotný kruhový trénink se skládá z několika kol, většinou ze čtyř, které trvají asi deset minut, někdy i patnáct. Důležité je mezi těmi koly dělat přestávku alespoň dvě minuty. Možná se zdá, že je to dost málo, nutno však připomenout, že každé kolo v sobě ukrývá několik, asi patnáct cviků a nezbytné je vědět, že každý cvik se provádí na jiném místě, jakoby do kruhu.

Nutnosti spjaté s kruhovým tréninkem

Nezbytné je pamatovat, že před samotným cvičením je nutné se rozcvičit, ideální je** aerobní cvičení,** kdy asi tak deset minut běháte do schodů, případně na místě v krátkých sprintech. Následně pak běžné zahřátí všech svalů, kde nechybí dřepy, kliky a taktéž krouživé pohyby všemi částmi těla, respektive klouby – kotníky, kolena, pas, zápěstí, lokty i ramena.

Po tréninku

Po tréninku však ihned neodcházíme pryč, ale je nutné ještě asi deset minut mít v rozvrhu pomalé aktivity, jako klidná jízda na rotopedu aj. a samozřejmostí je strečink na úplný závěr. V průběhu tréninku, ale i zahřívání a cvičení na konci je více než nutné, aby se dobře dýchalo. Což je mimochodem nezbytnost u všech jiných sportovních aktivit. Jinak nastává výrazná bolestivost svalů, vždy je důležitější dělat jednotlivé cviky pomaleji, klidněji, než je neuvěřitelným způsobem hrotit a pak se nemoci dva dny pohnout.

Co většinou kruhový trénink zahrnuje?

Nesmí chybět tak běžné cvičební pohyby, jako jsou dřepy i kliky a to i se zátěží, s činkami. Dále jsou součástí cvičení také přítahy a to jednoručky v předklonu, zdvihy, kde se namáhají bicepsy a svaly na pažích. Protahují se přední i zadní strany stehen, a nemůže chybět ani protažení bederního svalstva. Hodně se užívá i výstupů na vysokou podložku.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id7245 (magazinostrava.cz#209)


Přidat komentář